Sağlık ve Fitness

Çin dağlarında sembolizm ve tıp

Çin’in rüzgarlı arka yollarından birinde bir taksiyle uçtum, bir tarafında bin metre yüksekliğinde dik kayalıkların olduğu keskin virajlardan geçtim ve yüzlerce turist ve aracın arasından kıvrılarak geçtim. Evim olan Pender Adası’nda ortalamadan çok daha hızlı gidiyorduk. Evdeki arkadaşlarımın bana anlattığı ve beni bu tür şeyler hakkında uyaran tüm hikayeleri düşündüğümde, insanlar ve kirlilik beni bunalmış hissettim. Çin bir mistisizm yeri olarak bilinir, ancak o anda bu gizemin geçmişte kaldığını hissettim – yeni Çin, umutsuzca düzene ihtiyaç duyan taşan bir karmaşaydı.

Bir akupunktur uzmanı ve geleneksel Çin tıbbı doktoru stajı yaptığım Hunan eyaleti, Changsha’daki yoğun geleneksel Çin tıbbı hastanesinden uzakta kırsal bir deneyim elde etmek için popüler bir dağ tatil kasabası ve parkı olan Lu Shan’a gittim. Çin’deki yaklaşık 27 korunan alandan biri olan UNESCO Dünya Mirası ve Jeopark olduğu için Lu Shan’a gitmeye karar verdim. Jiangxi Eyaletinin bu ormanlık dağlık bölgesi, bambu ormanları, göller ve vahşi yaşam açısından zengindir. Binlerce yıldır şairlerin, politikacıların ve dini liderlerin dinlenmek ve sonsuzluk arasında zaman zaman ortaya çıkan nefes kesici manzaraların tadını çıkarmak için geldikleri bir yerdir. sisli Dağlar.

Araba sürerken, Çin toplumuna yüzyıllardır ilham vermiş olan ünlü şiirlerin veya özdeyişlerin kayalık arazide yazılı olduğu birçok yazıtın yanından geçtik. Buraya rahatlamak için geldim ama sinir krizi geçirdim! Taksicinin hikâyesini çevirmekle meşgul olan çevirmenime dikkat çekmeye çalıştım. Taksi şoförü bizi “Üç Adım Şelalesi” adlı manzaralı bir yere götürüyordu ve bir turistin şelalede bir serçe resmi gördüğünü sessizce söylediğini ve şimdi, birkaç yıl sonra Çin’deki herkesin gelmek istediğini anlattı. Bu inanılmaz fenomeni görmek için Lu Shan’a.

Three Step Falls’a doğru yürüyüş yaparken Çin’deki parkların Kanada’daki parklardan ne kadar farklı olduğunu gördüm. Şelaleye inen patikanın tamamı, gezdiğim tüm parklarda olduğu gibi granit kaldırım taşlarıyla döşenmişti. Bazı parklarda yüzlerce kilometre uzayan çok büyük bir iş. Tahminimce taşlar erozyona karşı koruyor – her yıl binlerce turist bu parkları ziyaret ediyor – ya da insanları güzel ayakkabılarını ve kıyafetlerini kirletmekten koruyor. Bazen 2-3 saatimi Sarı Ejder Başı diyebileceğimiz bir kayanın tepesine çıkmak için taş basamakları tırmanarak geçirirdim, bu sırada sıcaktan ve nemden terler dökerek zirveye çıkıp Çinli aileleri görürdüm. 2 ile 80 yaşları arasında, tepeden tırnağa batı tarzı kaliteli yemek kıyafetleri, yüksek topuklu ayakkabılar ve her şeyi giymiş!

Şiirsel sembolizm de çevreye nüfuz etti. Serçeye ek olarak, şelalede başka sembolik özellikler de gördüm – uzun bir ayrılıktan sonra yeniden bir araya gelen aşıklar gibi görünen iki kaya ya da bir ders kitabını dikkatle tutan bir öğrenciye benzeyen bir dağın zirvesi. Bu özellikler yazılı taşlarla işaretlenmiştir. Çinliler, özellikle içinde yaşadığımız dünya için daha derin bir anlamı olan aktif hayal gücüne kesinlikle değer veriyor.

Bu hayal gücü, son beş yıldır Geleneksel Çin Tıbbı (TCM) okuduğumda zaten benim için açıktı. Geleneksel Çin Tıbbı teorisine göre, insan vücudu hem kendisiyle hem de bir bütün olarak doğal dünyayla tamamen birdir.

Akupunktur noktaları, adını dağlardan veya vadilerden alır. Organlara genellikle temsil ettikleri şeyin resimlerinin adı verilir, rahme Zi Gong denir, bu da kelimenin tam anlamıyla Çocuk Sarayı anlamına gelir. Hastalıklar bazen hava durumundan sonra adlandırılır. Otların işlevi genellikle vücudun hangi kısmına benzediği ile ilgilidir, örneğin bir tendona benzeyen ve aslında tendonları güçlendirmek için kullanılan Ba ​​Ji Tian gibi. Hastanede, Çin’in dört bir yanından binlerce insanın parklarında olduğu gibi aynı coşkuyla geleneksel teşhis ve tedavi almaya geldiğini gördüm. Birçok hasta, bu doğal ilaca olan güvenlerinin, uzun süreli (üç bin yıldan fazla) kullanım geçmişine ve genellikle yan etki olmaksızın iyi sonuçlar vermesine dayandığını açıkladı. Çalıştığım hastanenin kardeş hastanesi, iki bin yıldan daha uzun bir süre önce eski bir GÇT bilim adamının kliniğinin bulunduğu yere inşa edildi! Çin tıbbının hiçbir zaman karanlık bir çağı olmadı ve Çinliler bununla gurur duyuyor. Her sabah hastanenin dışında, farklı hayvanların adlarını taşıyan hareketlerle qigong ve tai chi uygulayan büyük insan grupları gördüm; bu, Çinlileri yönlendiren insan ve doğal dünya arasındaki bir başka bağlantıdır.

Zamanla rahatlamaya ve doğal dünyanın çevremdeki insanların yaşamlarına nasıl entegre olduğunu fark etmeye başladım. Kayalara ve yamaçlara farklı bir şekilde bakmaya başladım, hangi malzemeden yapıldıklarından daha derin bir anlam düşünmeye başladım. Hatta hareketle rahatlamaya başladım. Durumu sadece kaotik ve düzensiz olarak görmek yerine, daha fazla akışkanlık görmeye başladım. Yollar nehir yataklarına, arabalar sulara, karşılaştıkları engellerin etrafından akmaya başladı. Hayal gücümü açar açmaz Çin, hakkında uyarıldığım aşırı nüfus ve kirlilikten daha derinlere inen sembolik bir imgelem yeri haline geldi.

Paylaş:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.